Friday, March 20, 2009

Menonton bola di kampus..


15.3.2009 7.11 a.m

Kembali lagi kita bertemu. Last time out, aku baru sahaja arrive at the campus. Now, di pagi yang sangat hening ini, aku still lagi di kampus UiTM Melaka. Green light telah diberi oleh bapaku (dalam bentuk money la) untuk aku terus tinggal di sini. Terasa seperti semester2 yang lalu apabila menghabiskan weekend di sini. At least, aku dapat mengelakkan diri dari aktiviti makan yang melampau. Terkejut aku apabila member mengatakan yang aku dah berisi sedikit. Agak weight conscious juga aku ni.

Semalam, ada game yang sangat besar. Yakni, MU lawan Liverpool. Aku rasa aku tak perlu nak bagitahu keputusannya sebab ia agak mengecewakan penyokong Red Devils (termasuk aku). But, I really want to share my experience of watching football here in UiTM Malacca. Astro di blok aku buat kesekian kalinya gagal berfungsi. I really don’t know why tapi aku rasa agak sakit hati bila just blok aku sahaja yang tiada Astro. Lalu, selepas makan nasi goring cina kegemaran aku di cafĂ© bawah, aku dan member sebilik pergi tengok game di blok N.

Suasana memang meriah di depan TV. Yela, boleh dikatakan hamper 80% dari populasi pelajar lelaki yang tinggal di sini memang peminat dan penyokong bola sepak. Masa perlawanan, penyokong MU dan the Reds masing2 buat bising. Bila players buat hal, pastinya akan ada suara2 yang mengutuk. Kadang2, kelakar juga kutukan tu. Tapi malam semalam belongs to penyokong Liverpool. Yang sokong MU teruk kena bahan. Yang bestnya, penyokong Arsenal dan Chelsea pun turut sama bergembira. Aku rasa mereka sedikit jealous dan bengang dengan kejayaan MU dan inilah antara night yang jarang dilihat di mana Mu kurang menyerlah. So, golongan ini pun bergembira juga.

Walaupun aku still rasa sakit hati dengan kekalahan MU, aku still rasa puas sebab tengok bola di UiTM. Suasananya susah nak dilawan kalau nak dibandingkan dengan tengok bola di rumah atau di kedai mamak. Hopefully, masa next big game yang mendatang, aku akan berada di sini to just experience it one more time. Masa dah makin suntuk untuk aku mengalaminya lagi (dah semester last la katakan).

Sambung study. Hari selasa mid term.

Ciao.

No comments:

Post a Comment