Thursday, March 5, 2009

DMCD


2.3.2009 6.29 p.m



Day 3 of my self-imposed hiatus from the known world around me. Di luar ketika ini masih lagi hujan renyai-renyai. Sah this condition akan berlarutan at least sampai habis musim peralihan monsun di Klang Valley ini. Aku sangat free sampai dapat belajar balik Geografi melalui ramalan kaji cuaca di TV1. Anyways, self-reflection yang aku sedang lakukan on myself telah reveal semakin banyak perkara. Tadi, aku belek or open file picture class aku, DMCD. Boy, so many memories that I had with them. Nah, sat special pic aku nak kongsi bersama (ketika buat visit ke Astro masa part 2).




These bunch of people may not know it, but they truly changed me from the person that I was before masuk Mass Comm to orang yang sedang menaip entri ini. They are very different amongst each other, but deep, deep down inside of them, lies a pure heart. Aku takkan lupakan at least dua perkara yang telah mereka lakukan.


First, the date was 1.8.2007, ketika Malaysia baru start nak menyambut bulan independence yang ke 50, aku telah kehilangan seorang yang bergelar emak. My mum died and was buried early morning on that sad day. Satu hari yang will forever remain on my mind for the rest of my existence in this world. Then, after the burial, aku dapat call from one of classmates, telling me yang mereka sedang on the way nak ke kampung aku di Muar, Johor from the campus, with several lecturers. Aku tergamam.

I can’t believe yang mereka sanggup sewa kereta (masa tu part 3, tak ramai classmates aku yang bawa kereta), sesat dalam perjalanan, bayar duit minyak, semata-mata nak visit and give support pada ku. When they came, aku still grieving but not sampai aku menangis. Bila mereka give kata-kata semangat pada aku, deep down inside of me aku rasa sangat terharu. They literally give me strength to come back to the campus pada minggu hadapannya. If not, aku dah terfikir nak quit from Mass Comm.


Then, tak silap aku masa bulan Ramadhan masa semester yang sama. Surprising me with a birthday cake masa berbuka di tepi pantai. Mulanya aku sangka just a buka puasa event sahaja, tapi tak sangka they throw a birthday wish pada aku juga, walaupun my actually birthday is exactly satu bulan selepas hari tersebut. Sekali lagi aku rasa terharu. They really appreciate what I have done dalm menjadi Class Rep this class.

Itulah sebab walaupun mereka selalu kutuk aku dari belakang, make fun of me and such, aku langsung tak kisah. Because these guys are special. That’s why kalau ada sesiapa, tak kira lecturers ke, fellow students ke yang kutuk kelas aku, aku akan jadi sedikit upset and marah. Siapa mereka nak judge kelas aku? Kata yang kelas aku kurang pengajaran la, bosan la, skima la. For me, walaupun kelas aku tak sehavoc, atau tak secemerlang kelas lain, belum tentu other class have the same pure heart as my class.

No comments:

Post a Comment