Thursday, March 5, 2009

Aku dan lagu (part 2)… Lagu tema Hiatus


1.3.2009 7.27 p.m

SlipKnoT – Gently

Gently, my mind escapes
Into the relaxing world of pleasure
A pleasure that'll take
My mind off
The reality of my life
My past life
Life as I know it now
And whatever may come
It slowly disappears to
Somewhere in the
Back of my mind
It will remain there
Until I wish to retrieve it
Yes
I will stay here for awhile
For I need the break
A break from the
Pressures of life and
Everything that lays in the
Palm of life's hands
This mode is incredible
It's out of this world
Too bad I must always leave it
But that's life

Nak dengar? http://www.youtube.com/watch?v=khU5zitQEXU

Basically, inilah lagu anthem untuk hiatus aku ni. Lirik lagu ni dah cukup untuk menggambarkannya. Aku sangat memerlukan satu escape dari life aku dan tekanan di sekelilingnya. Bagi aku, satu scenario yang paling perfect for a hiatus adalah di rumah aku, bersama mist tres hermanas (tiga adik perempuanku) sambil relax di dalam bilik, menghadap laptop kuno aku ni.

Sejak kebelakangan ni, life aku agak bercelaru. Dengan kehidupan yang tak menentu, i.e asyik ulang alik dari rumah ke Melaka and sebaliknya, financial yang tidak stabil (aku still berfikir macam mana nak bayar duit sewa rumah di Melaka. Then, nak fikir apa nak dipakai masa PGL dan Mass Comm Dinner nanti. Aduh!), perasaan yang tidak menentu (actually falling for a girl that I do know very well but I know that I will never EVER get her) dan pelbagai lagi. So, this hiatus adalah sangat penting bagi aku. More on these problem in the coming entries.

Ciao.

No comments:

Post a Comment