Monday, February 16, 2009

Rupa atau badan… Pilih yang mana satu..

16.2.2009

One day, one of my friends asked me this question. “Weh, yang mana satu yang you pilih? Muka Siti Nurhaliza, badan macam Adibah Noor ke, or badan Siti Nurhaliza, muka Adibah Noor?” Terkedu sekejap aku. Susah juga soalan tu. Basically, apa yang dia nak cakap is, in choosing opposite sex that you like, you pilih based on rupa (muka) atau badan.

Well, pada pendapat aku, kalau nak pilih pasangan, lelaki mesti based their choosing on badan. Kalau perempuan pula based on muka. Tak percaya? For sure nearly 80% of lelaki dan perempuan di sana akan memilh berdasarkan criteria yang aku sebutkan tadi. Case and point, kalau lelaki mestila cari perempuan dengan badan yang mantap. Yela, so that they can brag about it among their friends. “Peh, awek aku body mantap siut”, macam tula cara mereka akan brag. Sama juga dengan perempuan. Nak cari pasangan yang muka handsome sahaja. Kalau muka pecah, sorry la. Pasti mereka tak akan layan.

Bagi aku, itula general assumption tentang hal ini. Bagi aku, soal hati dan perangai semakin dilupakan kalau nak mencari pasangan. Bukannya apa, sekarang ni susah nak cari makwe atau pakwe yang muka pecah, hati baik. Susah juga nak cari yang muka atau badan lawa, hati baik.
Senang kata susah nak cari yang hati baik la. Manusia zaman sekarang sangat materialistik dan sangat mementingkan fizikal sahaja. Cuma segelintir sahaja yang still consider mencari pasangan yang berhati baik. Aku maybe boleh diconsider dalam grup minority ni. Tapi aku still sama sahaja macam golongan majoriti juga.

Mengantuk pula mata ni. Nak beradu sekejap.

Ciao.

No comments:

Post a Comment