Friday, February 27, 2009

Relationship oh relationship…


25.12.2008 10.34 a.m

Assalamualaikum and selamat kembali ke laman blog aku yang tak seberapa ni. Setelah sekian lama berehat akhirnya brain aku telah mentrigger sesuatu yang boleh aku share dengan pembaca2 blog ini. Aku baru sahaja pulang dari Melaka. Banyak sangat things yang happened di sana. First, keretaku mengalami kerosakan buat kesekian kalinya. Second, dapat balik duit dinner Mass Comm RM50, sesuatu yang aku amat cherish sekali disebabkan kesesakan duit yang sedang aku experience ketika ini. Nak bayar duit sewa rumah pun susah. Inila akibatnya kalau membelanjakan duip PTPN dengan sesuka hati tanpa memikirkan masa hadapan. Antara banyak pengajaran yang telah aku pelajari.

Anyway, back to the topic of discussion. Dalam entri ni aku ingin speak about relationships. Bagi aku, ini adalah satu term yang lebih sesuai digambarkan tentang perhubungan antara lelaki dan perempuan. Relationship yang rapat of course adalah cinta or love, yang kurang rapat boleh dipotray as friends. Ketika aku pulang ke Kuala Lumpur, aku balik bersama dengan rakan segroup project dengan aku. Dua housemate aku (untuk mengelakkan dari terjadi kebocoran identity aku bahasakan mereka sebagai A dan B) dan dua student yang opposite sex (perempuanla, aku bahasakan mereka sebagai C dan D).

Banyak event yang terjadi ketika aku pulang with them. First, makan di McD, kemudian menyanmbung perbincangan mengenai assignment di rumah A. Ketika itu, aku dapat observe dua jenis relationship yang sedang berlaku di hadapanku. Aku mungkin tak layak nak berbicara tentang relationship because of my lack of involvement in romantic relationship, tapi apa salahnya jika aku try, bukan begitu?

Ok, first relationship yang aku nak katakan adalah good friends, tetapi salah satu ingin menjalinkan hubungan yang serius. Dalam kes ni, si A ingin have a more intimate relationship dengan si D, tapi sangat sukar untuk meluahkannya. Ini disebabkan si D yang mempunyai character yang sangat complex dan sukar untuk difahami. Bagi aku, mereka berdua agak compatible dan dare I say, quite cute if see together. So, si A perlu memberitahu perkara sebenar. Perasaan yang A ada pada D sangat deep sehingga sanggup break dengan gfnya (walapun itu bukan punca utama break mereka). A should not wait any longer. Just tell her everything. God willing, maybe she would want to have it (relationship). Lagipun, bukan sekejap mereka kenal each other. For nearly 2 and a half years . So, bak kata Nabil lu pikirla sendiri.

Lagi satu relationship yang aku nak tell is between B and C. Couple yang dah break tapi still remain as friends. Sebenarnya aku rasa agak bersalah sebab telah foresee how their relationship will end melalui projek photo communication aku. Aku observe mereka berdua sejak break. Bagi B, it is hard for him I suppose, because he became fragile. Dia terlau sukar untuk have a serious relationship. Sampai boleh dikatakan lagu Cookie Jar oleh Gym Class Heroes boleh dijadikan lagu tema life dia sekarang ni. Si C pula, nampak dah move on, tapi deep inside I know it will never be as special as during her relationship with B. Funny thing, both of them hantar aku pulang after the assignment and had a long journey back to their respective home. Here’s to hoping that mereka actually talk to each other during that period of time. Because you cannot imagine the atmosphere in that car. Such a contrast between during they were a lovely couple and now. Actually, bagi kau mereka adalah satu couple yang very nice and compatible. Hopefully they will realize about it though.

Well, aku rasa cukup sampai di sini aku talk about relationship. It makes me a bit sad because I’m not into a serious relationship right. Kind of makes me feel like a loser. Huhu.

Ciao.

No comments:

Post a Comment