Wednesday, June 17, 2009

Teringat Zaman Kegemilangan…

14.6.2009 9.36 a.m

Hari ni adalah hari Sunday. Again, berakhirnya satu lagi week dalam kehidupan aku. But, I feel kind of relieved because minggu depan musim persekolahan akan bermula semua. Maka, senyap sunyilah semula rumah aku and I can have my privacy back after it have been robbed from me for two weeks, no thanks to the school holidays. Recently, aku mendapat keputusan semester 6 aku. Tidaklah 4 flat seperi yang diharapkan, tapi still it was a good result nonetheless. Aku dah agak yang subjek Professional Project aku dapat A-, disebabkan ada lecturer yang kurang menggemari hasil projek itu (check out past entries untuk maklumatnya).

Anyways, entri kali ni bukannya untuk mengutuk, atau memperkatakan tentang benda tu, but abaout something else. Recently, aku telah upload gambar aku masa sekolah dulu ke wall Facebook aku. Gambar itu adalah gambar kelas aku. Kelas 5SC1 tahun 2005 SMK Pandan Indah. If you check it out, boleh lihat betapa nerdnya aku at that time. Tak sangka pula yang gambar itu akan trigger banyak response, especially dari bekas-bekas classmate aku yang ada Facebook. Sampai ada cadangan untuk membuat reunion. That will be done, I promise that.

Gambar itu membuat aku terkenang kembali zaman persekolahan aku, especially ketika sekolah menengah. Zaman form 1 sampai ke form 3, yakni zaman PMR adalah zaman yang paling gemilang bagi aku. Zaman tu banyak diisi dengan aktiviti kegemaran aku, that is bermain games. Zaman tu game CounterStrike a.k.a CS tengah up. Boleh dikatakan masa Form 1 dan 2, tak sah kalau tak main CS sebelum sekolah. Persaingan masa tu sangat hebat. Especially antara kaum. Aku boleh digolongkan dalam kategori yang agak decent dalam permainan ini, tapi taklah hebat. Selain tu, kalau ada duit lebih, main game PS pula. Masa tu game Wrestling memang naik. Kalau game tu, aku agak hebat jugala.

Zaman Form 3 pula memang zaman paling hebat dalam kehidupan sekolah menegah aku. Zaman tu, selain diisi dengan preparation for PMR, juga filled with bermain Red Alert 2 dan C&C:Generals. Boleh dikatakan 60% masa after school diluangkan dengan bermain games tersebut bersama rakan2 di pusat computer yang berdekatan. Masa tu, nama-nama macam Intelek, Mugen, Victory, yakni nama-nama pusat computer a.k.a CC memang tak lekang di bibir aku dan friends. Pebagai strategi diatur untuk menumbangkan lawan. Tapi, bukan selalu fight each other. Most of the times, berlawan dengan computer a.k.a Brutal Enemy. Walaupun main games selalu, at the end of the day, ramai juga rakan aku dan aku included, yang mendapat keputusan yang cemerlang dalam PMR. Pelik tapi benar. Guess that there are benefits from playing games, eh?

Zaman SPM pula lebih banyak diisi dengan study. Sebabnya rasa agak bersalah disebabkan perbuatan di atas. Tapi still agak fun sebab masa tu PS2 baru keluar, so at times lepas sekolah, singgah di rumah member yang ada PS2 and play games. Selain tu, masa tu juga baru kenal sites seperti Myspace and Friendster. Maka bermulalah zaman interaktif di alam maya. Form 5, bagi aku was very challenging sebab di samping SPM, tak pasal-pasal aku menjadi Ketua Pengawas sekolah, a job yang sangat heavy in terms of tanggungjawab. Bagi aku, tugas sebagai pengawas banyak membantu aku to shape me to be what I am today.

Zaman sekolah menengah, bagi aku memang one of the best times of my life. Banyak kenangan yang manis, pahit, masam, masin and banyak lagi. But, it reminds us of who we are back then, and who we are right now. Because without those memories, or those past events, we will not be what we are today. Dalam juga tu. Anyway, I really hope that reunion dapat dilaksanakan because aku really miss those guys and girls.


Until then.

Ciao.

Notakecil:

-Jerebu,jerebu,jerebu. A thing yang membuatkan aku jarang get out from the house. Harapfully this thing will end soon.

-Confederations Cup starts today. Pasukan yang aku sokong? Of course la Selecao, or Brasillia, or Brazil.

-I predict that this summer, WWE programming will be filled with much more exciting storylines and matchup compared to past summers.

- Transformers: Revenge of The Fallen. Filem wajib tonton dalam list summer movies aku.

- Still can’t get her out of my head. Damn.

- Just few weeks to spend before degree starts. Don’t know what to do. Maybe doing something out-of-ordinary.







No comments:

Post a Comment