Wednesday, June 24, 2009

Shah Alam aku datang..

22.6.2009 6.30 p.m

Fuh, dah lama tak memberi khabar berita melalui blog ni. Bukannya apa, Cuma sekarang sangat occupied dengan macam2 benda. Last week, satu news yang aku dah lama tunggu akhirnya tiba. The offer to melanjutkan pelajaran di UiTM Shah Alam dalam course Degree in Mass Communication, pengkhususan Broadcasting. Akhirnya, usaha aku selama ni dalam Diploma tidak sia-sia. I got what I wish for, a chance to learn more about broadcasting. Satu bidang yang aku sangat fascinate sejak kecil lagi (impian untuk bekerja dengan TV3 masih kekal di sanubari).

These few days aku sangat busy dengan persiapan untuk ke degree. Lagi2 tentang hal pendaftaran. Just like masa diploma dulu, there are so many stuff to be copied, verified and so on. Malah, medical check up pun harus dilakukan. Leceh memang leceh. Tapi apakan daya, dah nama pun rules. Hidup dengan rules baru teratur life. Aku tak percaya dengan kalimah ‘rules are meant to be broken’ sebab if you break the rules, that means you are a bit uncivilized, tak teratur dan kurang berfikiran dengan baik, come to think of it.

Lagi satu benda yang harus disetelkan adalah hal PTPTN. Pendaftaran secara on-line dengan pembelian pin di BSN. Satu lagi benda yang agak janggal untuk aku buat because sebelum ni tak pernah buat. Still, mendapatkan pinjaman PT is a must for me kalau nak survive masa degree nanti. Takkan nak mengharapkan duit parent sahaja. There are also things yang aku nak buy dengan duit tu. Broadband, video camera and others so that terasa lengkap diri ni to face the challenges masa degree nanti. Then again, kalau tak dapat pinjaman tu, termangu sekejap aku. Mampus.

Satu lagi benda yang still buat aku pening. Hal rumah di Shah Alam. Bila nampak sahaja surat tawaran tu yang menyatakan kemudahan tempat tinggal tidak disediakan, aku dah termenung sekejap. Mana nak cari rumah untuk berteduh. Takkan nak berulang alik dari rumah. Macam la Ampang dengan Shah Alam ni sejengkal sahaja. But I know, with a little effort dan connection yang baik, Insya Allah in time, aka nada tempat aku di Shah Alam.

Pendek kata, degree ni bermula dari kosong semula. There’s no plus or negative. Semuanya start from zero balik. Harapfully aku akan menghadapi dua tiga tahun yang akan datang ni as good as masa diploma dulu, if not better. Tak sabar nak tahu what challenges lie ahead of me. Impian untuk menjadi somebody bersambung di sana. Shah Alam, aku datang.

Notakecil:

- Rasanya kalau beli basikal nanti mesti smart. At least sangat jimat in terms of kos pengangkutan. Furthermore, a perfect way to exercise.

- Nak beli baju. Nak beli baju. For degree aku sangat memerlukan wardrobe yang baru disebabkan kekurangan variasi dari segi warna di dalam closet aku. Bayangkan kalau nearly 70% baju aku black in colour.

- Aku sangat berharap Brazil vs Spain masa final Piala Konfederasi nanti. Then we will know which country yang mana main bola dengan style dan substance sekali. Selecao ke Sepanyol.

- Wrestling article akan ada dalam blog ni. Usaha ketika ni terbantut akibat perkara2 di atas. Tiba-tiba sekarang ni aku sangat layan ROH. More on that di waktu akan datang.

- Wimbledon mula hari ni. Of course aku akan menyokong Federer dan juga awek aku, Maria Sharapova.

- Aku tak kira. Opening day aku akan tengok juga Transformers. Movie yang mendapat hype dan promotion yang paling gempak pernah aku tengok dalam Malaysia. Last time hype macam ni aku rasa masa filem Spiderman dulu.

No comments:

Post a Comment