Monday, June 1, 2009

Kisah SkyNet dan John Connor

30.5.2009 6.45 a.m

Hari ni memang panas. Macam hari-hari sebelum ni. Tahap kepanasannya sampai aku tak boleh tahan. Almost everyday aku terasa heatwave yang melampaui limit badan aku. Ni pun baru sahaja lepas sembuh from batuk kering and strep throat. Guess the heat is just too much for me. Anyways, kali ni aku nak share view aku about satu lagi summer movie yang aku dah tengok. Selepas watch cerita Angels and Demons, aku ikuti cerita ni pula.



Terminator: Salvation. Tajuknya sahaja membuatkan aku sangat excited untuk mengikutinya. I am a fan of this particular fictional saga. Semua movie Terminator aku dah layan, from the first one, sampaila Rise of The Machines. Tidak lupa juga Sarah Connor Cronicles, siri TV yang ada di AXN channel 701 Astro. Cerita tentang the Connors up against the SkyNet memang sesuatu yang intriguing. Ini kerana ia berkisar tentang takdir or fate, serta a simple matter of man against the machines. The first two was a breakthrough in terms of teknologi grafik. The third one was fun. So, I was expecting a lot from this one. Dengan cast yang boleh tahan (John Connor was played by Christian Bale a.k.a Dark Knight) aku mengharapkan cerita yang menarik.

Lepas sahaja habis melihat cerita ni, tepat jam 2.15 p.m (aku tengok tayangan yang pukul 12.30 p.m) I was in a mixed reaction, so to speak. Action packed, memang. Tapi macam tak cukup la bilangan Terminator yang ada. Gagal memenuhi keinginan aku. Tapi jalan cerita memang solid la. Aku tak nak cakpa banyak pasal ceritanya, but it has Kyle Reese (bapak John Connor yang ada masa Terminator 1) dan sedikit glimpse about SkyNet yang sebenar. Nampak sangat ada sekuel nanti cerita ni sebab bnyak lagi persoalan yang perlu dijawab lagi.

In terms of graphics, there’s not much to be said. Kadang2, wasteland dalam cerita ni mengingatkan aku dengan cerita Resident Evil: Extinction. Entahla, bagi aku, kalau sesipa yang nak memang follow cerita Terminator, this is a must see movie. Tapi kalau yang baru nak kenal pun boleh tengok juga. But don’t put too much expectation on it. Rasa macam tak cukup kalau lepas tengok nanti.

Until then, banyak lagi summer movie aku nak tengok ni. Next, Insya Allah cerita Tarnsformers pula. That one, I cannot wait.

Ciao.

No comments:

Post a Comment