Sunday, April 5, 2009

Fate is a weird four-letter word..

11.44 p.m 31.3.2009

Hanya tinggal beberapa jam sahaja lagi sebelum ketibaan bulan yang baru dalam kalendar 2009. Bulan April. Hopefully esok tiada pranks April Fool sebab aku dah agak bosan dengan benda-benda macam ni. Kalau masa dulu memang kelakar kalau kenakan orang tapi sekarang terasa macam bodoh pula. Stuff that usually kids or young adults that acts like kids would do. Anyways, apart from that, aku ingin sekali share satu story tentang apa yang aku tempuh sepanjang hari ni.

Hari ni bermula agak lembap. Memang keadaan macam tu kalau berada di UiTM ni. Keadaan diri yang sering tidur lewat pun tidak membantu pun. Then, aku pun ke kelas BBM, macam biasa bersama-sama classmate a.k.a ex-housemates a.k.a groupmates aku. Entahlah, I was not my usual perky self at that time. Terasa kosong sangat otak dan jiwa aku. Mungkin sebab that was the last class and miss independent aku tak datang yang membuatkanku rasa agak down yang teramat sangat. Even after class semasa aku lepak macam biasa di blok N a.k.a Jebat, I was not myself. Rasa down gila. Otak aku dah melilau ke planet mana pun aku tak sure. Yang pasti, aku rasa down.

Then, tengahari pula, aku kena jumpa lecturer untuk project. Sambil tunggu tu, tiba-tiba kau ternampak kelibat gadis impian summer camp aku dulu. Dah lama tak terserempak dengan dia. Aku terus got a gut feeling yang hari ini maybe hari yang agak special. Jumpa lecturer, satu perkara buruk telah berlaku. Beliau menyuruh untuk submit full report by the end of the days. Aku dan groupmates aku terus buntu. Mampus. Literature review dan conclusion belum buat lagi. Aku terus call lagi dua groupmates aku yang lain. Tengah calling miss independent and tengah bergerak ke kereta, aku terserempak dengan gadis tadi. Tiba-tiba hati aku macam hidup balik. Rasa down bertukar upbeat. Aku tengah bereaksi dengan dua gadis yang aku mentioned before. The odds of that happening is like 1 million to one.

Fuh, aku pun terus bersemaangat membuat assigment dengan bersungguh-sungguh. Sumber motivasi dah ada. So usaha kena lebih la. Walaupun aku act that aku tak ada idea nak buat kerja in front the groupmates, tapi sebenarny aku sangat berkobar-kobar membuat assignment.
Dah petang sikit, aku pun menghantar report projek tersebut. Lepas penghantaran tersebut (luckily lecturer aku sangat baik and bagi peluang lagi kepada group aku, walaupun dah agak lewat aku hantar report) aku dan seorang groupmate aku decide untuk ke pasar di dalam UiTM. Lepas angkut awek dia, kami pun ke pasar.

Di sana, for the third time that day, aku terjumpa dengan gadis tadi. Aku terasa yang hari ini was very odd and perfect sebab tak pernah lagi dalam sejarah aku di dalam UiTM ni yang aku terserempak dengan gadis ni more than once in a day (aku dah sound agak stalker kan). Tengok dia membuatkanku rasa happy sangat. Then, time untuk balik ke blok. Tak sangka pula yang member awek groupmate aku ni adalah one of the girls yang aku agak interested di dalam UiTM ni (tak ada kaitan dengan gadis-gadis yang aku mention before). Then, aku balik and end up bermesej sekejap dengan miss independent aku, eventhough berkaitan dengan kerja. What more can I ask for?

Moral of the story is that fate is a very weird four letter word. Hari ni boleh aku rate dalam antara those memorable days sebab aku bereaksi dengan dua gadis yang memang aku sangat interested in. Fate memang weird. Today dimulakan dengan agak frustrating tapi disebabkan kebetulan dan circumstances serta fate, it turned out to be a very very good day. Kalaulah setiap hari macam ni. Tapi aku tahu that it will never come again. Dah last semester la katakan.
Aku sedar aku siapa. Walaupun aku cuba, I know that I will never ever get the attention of these girls. Lebih baik aku admire sahaja daripada diturned down oleh these girls. Tak salahkan kalau mengagumi tanpa dicintai, bak kata Ungu.

Until next time, aku nak main game la pula.

Ciao.

Notakecil:

-Dinner Mass Comm yang first time held outside campus. Aku dah ada baju tapi seluar went missing. Macam mana tu?

-Next week presentation di hadapan Miss Mayu. Mampus. Preparation harus lebih teliti. Aku tak nak repeat paper project ni.

-Crappy gila work aku tadi on the project report. Rasanya the worse yang pernah aku buat dalam sejarah aku mengejar diploma ni.

-Officially, aku tak boleh hidup tanpa Internet. Broadband akan menjadi sasaran pembelian aku degree nanti.

-Ada ke 15-way fight dalam pilihan raya kecil di Malaysia kali ni. Tergelak aku dan gelakan itu disambut orang luar Malaysia.

-Aku suka tengok AF. Tapi AF7 aku cuma minat Hafiz and Aisyah sahaja. They are the only true talents dalam AF kali ni.

No comments:

Post a Comment