Wednesday, April 22, 2009

Berakhirnya sebuah perjalanan

21.4.2009 6.40 p.m

Tepat jam 11.20 pagi tadi, setelah selesai menjawab paper final subjek BBM, maka tamatlah sudah pengajian aku di UiTM Melaka. Tamatlah sudah satu pengembaraan yang bermula tiga tahun yang lalu. Tamatlah sudah satu perjalanan dalam menggapai impian mengenggam segulung diploma. Sorry di atas kejiwangan ayat aku tadi. Just being a bit carried away because now that feeling (the one where you felt that missing and lost kind of emotion) starts to sink in. Can't help by eeling it, dibantu pula dengan lagu Coldplay, 'Fix You' pula tu. Anyways, kali ni I am just going to talk (or write, more specifically type) about what am I going to miss from UiTM Melaka.


(Que lagu Photograph - Nickelback). Nampak tak gambar di atas? Kalau tak maknanya nak mampus. Anyways, that is the picture of my room in UiTM Melaka. Disinilah tempat aku tidur, main game, study, buat assignment dan macam2 lagi. Juga tempat di mana aku bergaul dengan roomates aku, dari senior dulu sampaila junior sekarang. Hampir 70% masa aku di UiTM akan dibuang dalam bilik ni. I am not that type yang keluar bilik selalu. Kalau keluar pun if it was necessary. One more thing, tempat nila jadi inspirasi kepada banyak pemikiran aku. I am sure gonna miss this room.
Lagi satu tempat yang akan aku rindu adalah Bangunan Blok Akademik, tak kira la BA baru atau BA lama. Disitula tempat di mana aku belajar bersama-sama classmates aku sekalian. Tempat di mana banyak ilmu ditimba, assigment dihantar dan kadang2 direject, tempat presentation berlaku, dan macam2 yang berkaitan dengan akademik la. Hampir seluruh pelusuk BA telah aku terokai. Aku akan rindu tempat itu because that were the places where I found myself as a person dalam pembeljaran aku.
Library juga adalah tempat yang aku sering kunjungi dan another place that I will miss. Selalunya at weekends yang aku tak go back home, aku akan lepak di library surfing the Net (walupun lembap). Disinal juga tempat mencari bahan untuk assignment. Bawah library pula adalah tempat membuat assignment, teringat kenangan membuat assignment berkumpulan down there. It was a whole lot of stress and fun at the same time. Damn, I am going to miss that a lot.
Cafe bawah, one the places yang sering aku kunjungi juga. Tempat aku lepka with my friends, baik kawan biasa, roomates and classmates. Teringat masa makan-makan bersama rakan and sambil mengutuk orang. I know this is wrong tapi, who cares? As long as aku and member aku enjoy. Lagipun, kutukan tu jarang2 tak tepat. Here's to dining juga, tempat di mana aku sering mendapatkan makanan free (sama ada pakai dining card sendiri atau pau orang lain punya).
Pasar juga adalah antara benda yang aku akan miss juga. Dilangsungkan setiap hari Selasa and Khamis, merupakan satu pasar dimana I will buy foods dan juga belanja orang makan (a habit since high school actually). Juga tempat di mana usaha mengusha awek dilakukan. Jamu mata la, padahal tak pernah nak try approach pun. Berdekatan dengan pasar adalah kooperasi, destinasi wajib aku pada awal pagi weekdays yang tiada kelas, untuk membeli newspaper (Mass Comm katakan) dan food serta drinks. I will miss that stroll to kooperasi every weekdays. Scenery of UiTM in early morning is very special indeed.
Sebenarnya banyak lagi benda yang akan aku rindu. Aktiviti malam terutamanya. Aktiviti seperti melihat movie beramai-ramai, acara membuat lawak, bergaul bersama rakan-rakan, menyiapkan assignment pada minit-minit akhir dan banyak lagi. Benda-benda macam tu cuma boleh dinikmati masa ni sahaja. Susah nak replicate balik di masa akan datang.
Here is also the place where I found the meaning of what love is. Breaking up was certainly the hard part, but finding it again is the most sweetest part. As I said before, dalam past entries, at least two of three girls of my dreams ada di UiTM. Saat-saat pertembungan atau saat-saat terserempak dengan mereka adalah sesuatu yang sangat special and will definitely one of highlights of my stay day. Mungkin kedengaran agak stalker like, tapi stalker obsessed dengan subject of affectionnya. Tapi aku admire sahaja, tidak lebih dari itu. Tak salah kan?
All in all, di sini lah tempat di mana aku grown up. Daripada seorang teenager yang agak nerd dan tak ada hala tuju hidup, now I became more matured and have goals in life. This was one of the steps dalam pursuit aku untuk menjadi somebody dalam dunia ni. Here is the place where I found friends, love and myself at the same time. That will never ever change. Banyak benda suka dan duka berlaku di UiTM Melaka. The three years that I spent was probably one of the most eventful yet. Thanks to all yang menjadi part of my journey di UiTM Melaka. You have made it very special indeed.
Ok, now I am getting a bit teary eyed right now. Better stop.
Ciao.
Notakecil:
-Seen her (miss independent) for perhaps the last time today. Felt very sad indeed. But there are indications that this is far from over. Hopefully it will not end today. Thinking of her so much these days.
-MU kalah at the weekend. Tak boleh nak cakap apa because Sir Alex menurunkan kesebelasan yang second string. Tumpuan sekarang ke arah defending the titles.
-Dengar kata X-Men Origins: Wolverine best. Akan aku lihat filem itu.
-Kini tumpuan untuk mencari kerja selain daripada working with my father. Mungkin aku nak menceburi bidang francais atau retails. Hopefully ada kerja di luar sana for me.
-Kepada yang membaca blog ni, thanks a lot. Tapi kalau ada benda yang dah difigure out, faham2 je la ye. Simpan sendiri sudah.

No comments:

Post a Comment