Tuesday, May 19, 2009

Kehidupanku post diploma..

2.5.2009 10.19 a.m

Kembali lagi aku di sini. Wow, come to think of it, inilah kali pertama aku kembali menulis selepas aku balik dari UiTM Melaka buat kali terakhir dan melakar entri berkaitan exams dan students. Bukannya aku malas nak menulis, tapi all this times, I was struggling with the demon inside me, and also a whole lot of other stuffs. Mencari kerja, menjaga rumah, deling with my sisters dan sebagainya. Finally, semalam aku nekad. Selepas pelbagai kerja telah aku cuba cari dan gagal, I decided that sepenjang period menunggu kehadiran degree, I will do what I like to do most, writing entries, commenting on stuffs around me and many more. That was the basis for this blog in the first place.

Anyways, kembali menceritakan what have I done sepanjang masa ni. Well, not much to be fair. Besides spending nearly 60% of the day in my room, menonton TV dan melakukan rutin seharian are the things that I do. Nak keluar duit pula yang menjadi isu. Selain itu, ketiadaan handphone juga antara factor aku tak keluar sangat. Tempat paling jauh pun yang telah aku travel is Cyber café yang dekat rumah aku. Just to check on the Net (FB, Blogs and lots more). Kind of pathetic come to think of it. Actually, banyak benda yang bersarang dalam mind aku. Namun, it has all been rectified and I will be focus on doing what I love most.

Speaking of love, hari-hari yang telah berlalu sejak kebelakangan ini membuatkan aku sedar yang actually I am a coward when it comes to this subject. For every opportunity that I had, I blew it big time. If only aku ada courage untuk berdepan dengan situasi-situasi itu, dah tentu sekarang ni aku tak keseorangan. Still, I will miss all that moments, not regretting it.

Kerja? Satu subjek yang semakin muak aku nak bicarakan. Peluang dah tiada, nak buat macam mana. Eventhough my father menawarkan untuk work back with him, aku politely decline because I want to try something new. Well, that thing never comes. Damn, now I am stuck in here doing absolutely nothing. Itu was my initial reaction, but after thinking long and hard, I know that I should do things that I want under my own terms. Tapi, kalau ada opportunites yang mendatang, sapu sudah!

I promise, akan ada banyak pembaharuan dan new content dalam blog ni. Sebelum ni, aku main cincai sahaja letak contents. Tapi, setelah sekian lama, aku realize yang aku need to organize this blog sebab it is a reflection to who I really am. Insya Allah, disebabkan free time yang sangat melambak, aka nada banyak lagi nukilan yang best dari aku.

Until next time.

Ciao.

Notakecil:

-Dah lama sangat kemarau ni. Days seems so f#cking long it kills me. Harapfully aka nada perubahan cuaca, sebab it relly takes a toll on e, physically.

-MU menang lawan Man City semalam. Tapi Tevez dan Ronaldo pula buat hal. Risau juga aku sebab mereka berdua sanag integral dalam setup team MU.

-Hari-hari aku main PS2. Tapi makin lama makin bosan. Nampak sangat yang aku ni true PC Gamer. Target seterusnya untuk degree: membeli desktop computer yang gempak.

No comments:

Post a Comment